clic pe nasul curios

banner 2

Antologia de faţă este un florilegiu, un buchet de autori şi de poeme reprezentativ pentru concursul nostru. Buchetul este eterogen, între florile de cultură sînt şi flori de cîmp, printre grădinari sînt şi ucenici. Ea nu are altă ambiţie decît să prezinte autorii care s-au clasat pe primele 3 locuri în cele 12 concursuri, la împlinirea unui an de cînd a fost lansat ROMANIAN KUKAI. Sînt în concursul nostru şi alţi autori foarte buni şi alte poeme remarcabile. Ne pare rău că, deocamdată, această opţiune îi exclude.

Am rugat deci, pe cei 32 de premiaţi, să trimită o mică notiţă biografică, o fotografie şi 10 dintre poemele lor, alese de ei înşişi, printre care să fie şi cele premiate în concurs. Din cei invitaţi, au răspuns 25, cărora le mulţumim. Paginile lor, în ordinea inversă trimiterilor, le puteţi vedea mai jos.

Ca să puteţi vizualiza toate paginile trebuie să desfăşuraţi şi luna februarie făcînd clic pe săgeata din dreptul ei.






miercuri, 5 martie 2008

GABRIELA MARCIAN




M-am născut în umbra Crăciunului la 24 decembrie 1962 în localitatea Cluj Napoca. Toate aniversările ce au urmat au fost cumva înghesuite în Marea Sărbătoare Creştină, fără să descopăr nici acum dacă a fost o bucurie sau o pedeapsă.

Am absolvit fără foarte multă tragere de inimă Facultatea de Mecanică Cluj. În prezent sunt ingineră la o firmă românească de transport.

Sunt o mare devoratoare de literatură. Încă din copilărie am fost atrasă mereu de poezie. Am încercat timid să-mi concentrez trăirile în poezie, într-un moment în care exprimarea lor era un mod de supravieţuire.

La încurajarea domnului Corneliu Traian Atanasiu, am publicat pe site-ul Poezie.ro, câteva poeme.

Tangenţial, din lecturile anterioare ştiam de existenţa poeziei nipone… Fără să fiu o autodidactă, m-am lăsat atrasă de simplitatea şi frumuseţea poemelor haiku.

Am început să particip încă de la prima lansare a concursului de haiku pe Romanian Kukai.

Am activat pe blogurile Primăvară târzie, O vară de neuitat şi Niciodată toamna nu fu mai aproape sufletului nostru bucuros de moarte.



Sub stele stinse
Un liliac înflorit
Îşi cerne roua.

Locul III aprilie 2007 ROMANIAN KUKAI


Aripi brumate –
o libelul
ă moartă
suflată de vânt.

Locul II octombrie ROMANIAN KUKAI



Ram înmugurit
În cămaşă de gheaţă
Palpită în zori.


Ploaie de aur
În grădina secretă -
O forsythia.


Sprijină cerul
Coroane de liliac
Floare cu floare.


Umbra unui ram
Peste dale de piatră
Tăcerea serii.


Râde în soare
Pe alei în ruină
O forsythia.


Peste câmpul alb
Trist omul de zăpadă
Rămaşi doar paşii.


Prin frunze ce cad
aproape transparentă
o libelulă.

Drum spre orizont
Un pui de şarpe în praf
Început de zi.




Niciun comentariu: